2007-05-24

03:23 Semester och shopping

Nu har jag halvsemestrat i Stockholm en vecka. Halvplanen var att träffa litet nya trevliga människor, och halvimplementeringen av planen blev att träffa litet trevliga redan bekanta människor, pyssla om dem till kropp och själ och till slut idag idka litet till shopping. Marie är bra för min latenta shoppingådra som legat i ide mer eller mindre permanent i cirka 30 år. Just idag gick det åt strax under två tusen till ett par snygga tekoppar och massa bra sovsaker; först ett billigt reselakan i silke på SidenSelma som vi råkade passera och jag fastnade för med blicken, litet senare, medan jag spatserade hemåt, fick jag upp ögonen för en butik full av sömn på Kungsgatsplan.

Jag tänkte något i stil med "Nu när jag har fiffat till mig juste:a lakan vore det väl inte dumt med en juste kudde till?", och gick in och löpte det.

Och sen tänkte jag nog något fiffigt i stil med "Nu när jag har en juste kudde, vore det väl inte dumt med ett örngott till?", och köpte det.

Och på vägen ut, såg jag ett par jättestiliga vita Linné-lakan med härliga blommor på, och slöt cirkeln med något i stil med "Nu när jag har en juste kudde med örngott, vore det väl inte dumt med ett par lakan till?".

Jag kom inte på tanken att köpa något underlakan till. (Heller inte att det kanske skulle vara juste med en kudde, nu när jag hittat ett, öhm, två juste:a lakan.)

Nå, det är inte hela världen, och i synnerhet som jag haft rätt tråkiga lakan och nyligen pensionerat mitt favoritdito.

Snart går mitt tåg söderöver. Jag borde nog packa klart och natta mig. Och prova mitt silkeslakan. Det var tokigt smidigt att bädda med. Jag hoppas det känns precis så rätt mot huden som jag tror. God natt!

Etiketter:

0 kommentar:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se