2007-05-16

00:36 Sauna Senators

Jag tror inte jag nämnde det här, men framåt nattkanten i slutet av april gjorde jag en av många senkvällspromenader till en bit mat i Ryd med HG, och som han hade koll på att LinCon fortfarande pågick, tog vi en tur förbi det med, på universitetsområdet (C-huset), innan vi knatade vidare hemåt. Det blev kanske en timme eller så, full av bland annat titta på folk och få rejält pisk av Cattis i Dance Dance Revolution några gånger. Roligt, kort sagt, och trevligt. Och strax innan vi troppade av, fastnade vi ett slag vid ett bord där konkreta-spel-skapar-sällskapet (mitt ord, såväl som bindestreckiseringen) Konkarong lagt fram litet smått och blandat av sina alster. Som vi fastnat och kikat nyfiket på dem, pratade karln som basade för bordet upp oss och gav en litet summarisk översikt över, bland annat, deras kortspel i vardande, Sauna Senators:

Sauna Senators -- Jag är så bildad! Mitt sommarhus har så bra läge!
I korthet (ha), skulle det gå ut på att sitta i en romersk bastu och skryta och skrävla om sina <skrävelbarheter här>, medelst ett urval vackert tecknade, och synnerligen ironiska, skrävelkort. Mycket mer av reglerna än så kom oss inte till godo, men vi fick varsitt souvenirexemplar av korten (jag föll för "Jag är så bildad!" medan HG högg "Mitt sommarhus har så bra läge!") och råddes dyka upp igen nästföljande dag, då de tydligen skulle ha litet nya provspelomgångar. Tyvärr tror jag vi båda hade någon form av förhinder, så det missade vi dock.

Jag ser med viss otålighet fram emot att det där spelet dyker upp så man kan skaffa sig ett exemplar av det; jag vill provspela det, och alla som hört talas om det och sett något av korten har blivit förtjusta i idén och dess genomförande. Heja! Ju förr dess hellre. :-)

Etiketter: ,

0 kommentar:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se