2006-01-31

14:41 Dubbeltydigt

Att jag sitter i kärlekskarantän nu när kärlekspendeln kärvat ihop hindrar förstås inte en smula terapeutisk nosande på flickor i krokarna. Eller närmare bestämt vad litterära små rännilar som springer fram ur trevliga verbala flickor där man kan nosa på dem. Fast det är rätt sällsynt att se dem, och betydligt vanligare att nosa upp Lars Winnerbäck eller en av de andra högst dyrkade kompositörerna eller kompositöserna. Nyss alltså Lasse, "Kom änglar", närmare bestämt.

Jag tar ett vigt skutt över alltsammans och landar på "Den vackraste stunden i livet var den när du kom". Tänk, att en så stilig dubbeltydighet gått förbi mig ända tills idag. Det är bara den oförargliga jag sett förut, men den andra slår an en fasligt mycket fylligare, klarare ton i mig. För det är inte det där första elektriska ögonblicket som är störst; då har man inte en susning om vidden av att älska någon. Men det andra, då har man i alla fall ett rätt bra hum om det, och då är det helt tjockt i luften av det allra vackraste som finns. Dagens fullträff till dig, Lasse. I efterskott.

0 kommentar:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se