2007-11-14

20:14 På Harold Faltermeyers tid

Jag är ganska glad över att jag växte upp före internetåldern, så jag redan var i tonåren när den föddes, och vuxen långt innan webbens utbud och teknikutvecklingen mognade till att bli en mainstreamtillvänd massmarknad, full av möjligheter att sända ut sig själv i livs levande video, till exempel (det räcker alldeles utmärkt för min del att jag spridde litet usel poesi om första kärleken på usenet -- ingenting jag direkt skäms över, men inget för världsarvet heller).

Om jag, i stället för att digga Harold Faltermeyers Axel F på åttiotalet, hade blivit född tjugo år senare, och alltså trott att artisten och låten hette Crazy Frog, är jag övertygad om att den här videon hade kunnat vara av mig (baktill) och min bästis Martin (idag programledare för Mitt i naturen).

Jag tror det blev bättre så här, för oss båda två.

5 kommentar:

Anonymous Anonym skrev...

Huu! Nu kommer jag att ha en bild av dig dansande den där dansen i mitt huvud hela dagen. :)

15 november, 2007 13:15  
Blogger Johan Sundström skrev...

Hihi; *kram* på dig! :-) Om det är till någon tröst, var jag sötare som liten.

15 november, 2007 13:34  
Blogger s-kils skrev...

axel f it was! :-) det var tider det! men är du vän med mitt-i-naturen-snubben, det var som..! he's a honey!

15 november, 2007 20:43  
Blogger Johan Sundström skrev...

Han är otroligt bra! :-) Det enda jag vet att jag går miste om på SVT genom att inte ha apparat. :-)

15 november, 2007 22:07  
Blogger s-kils skrev...

get one! :) tänk när han spårade varg i mina hemtrakter.. vargyl och fullmåne i storskogen - huuuuaaaa! verkligen spännande.

16 november, 2007 13:48  

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se