2006-07-12

18:54 Partiundersökning

Nej, det blir ingen politisk kommentar; listan nedan är mer non sequitur humor än något som belyser ett resonemang; njut eller ignorera efter behag. :-)

Jag snavade på en nördig partiundersökning från 1998-09-18 idag, och gjorde en egen som kartlägger dagsläget. På den tiden körde alla de stora partiernas websiter Microsoft Internet Information Server, version tre (KD) eller fyra (övriga), utom V, som körde FirstClass och FP, som körde WebSTAR. Idag kör de alla Microsoft IIS 6.0, utom V som kör dito 5.0. Nya uppstickare i partifloran kör, då som nu, Apache, undantaget MP (som inte längre är ett nytt parti) och SPI, som kör IIS 6 som de etablerade (mossiga?) partierna.

Parti1998-09-182006-07-12
MMicrosoft-IIS/4.0Microsoft-IIS/6.0
SMicrosoft-IIS/4.0Microsoft-IIS/6.0
VFirstClass/5.11Microsoft-IIS/5.0
MPApache/1.2.4Microsoft-IIS/6.0
KDMicrosoft-IIS/3.0Microsoft-IIS/6.0
CMicrosoft-IIS/4.0Microsoft-IIS/6.0
FPWebSTAR/3.0.1Microsoft-IIS/6.0
F!Apache/1.3.34
JLApache/1.3.34
PPApache
SPApache
SPIMicrosoft-IIS/6.0

Jag må flytta till världens största diktatur i höst, men jag får i alla fall rösta svenskt, och det känns trevligt. Bo i San Francisco och påverka politiken i den fria världen, liksom. Och i vad mån jag sen månde bo kvar länge nog att få rösträtt i USA, kan jag förstås få vara med om att välja färg på diktatorns kläder, även om de alla saluför samma politik, men det är inte någonting jag direkt längtar efter.

0 kommentar:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se