2008-01-22

01:37 Ratatouille

Jag är förkyld. Kårrullen skulle visa Ratatoiulle i kväll. Jag bestämde mig för att det kunde få bli en lagom aktivitet för dagen; flera av mina vänner är flitiga med att påpeka att jag är underutbildad på Disney.

Jag har negativa fördomar om att Disney inte gör bra film längre, och hade ganska minimala förväntningar. Jag har lika positiva fördomar om att Pixar gör mer eller mindre uteslutande bra film, och blev glatt överraskad över att finna att det inte var Disney själva som gjort den, utan senarenämnda hjältegäng. Hade jag också vetat under filmens gång att huvudrollen inte voicecastats av David Schwimmer (Ross i Friends), hade jag satt ännu större värde på den; som det var, fann jag det en smula irriterande. (Jag hade fel i min tro; det var någon Lou Romano -- har de kanske samma kroppsspråk, eller så, eller är det loserkaraktärsdragen jag reagerar på?)

Nå. Jag kan mycket varmt rekommendera den. En av scenerna har till och med litet av det fantastiska i julaftonsdisneys tomteverkstad över sig. Bonuspoäng för att de nöjer sig med att råttan kan förstå mänskligt tal, och inte själv prestera mänskligt tal, vilket trivsamt nog gör att huvudkarakärerna får en mycket rikare och mer involverad kommunikation sinsemellan. Det blir oerhört levande.

0 kommentar:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se