2006-07-31

22:53 Husdjurshumör

Idag är jag på husdjurshumör. Inte ha; vara! Krypa upp på, eller intill, eller varför inte borra in mig under kläderna på, och SPINNA. Spinn, spinn, spinn, prrRRRrr! Verkligen Äga allt som är varmt och gosigt och lättdominerat med en kelinstinkt som tar vad den vill ha med kattsk födslorätt och utan anstymmelsen till skrupler över att andra skulle kunna låtsas ha någon åsikt i frågan, eller rätt att yttra den. MIN kelspot. Varm och skön och bara min i evighet amen; prrRRr! *trivsel*

Igår hade jag velat vara framme med känsloskopet och lyssna på hjärtat och känna rätt på själens blåsljud, klappa om vänligt och förklara dem och lägga handenom och lägga armenom och mjuka rösten för och kupa handen om nacken på och se in i ögonen på och läsa sagor för och berätta om livet och lyssna litet till dina sagor och ditt liv och blanda och röra om.

Idag är det krypa upp intill hjärtat där och sakta vaggas hypnotiskt till sömns, bröst som häver sig under jämna andetag och till allt långsammare hjärtslag, när pulsen sjunker till mitt spinnande på andra sidan hjärtväggen. Det är inga ord idag, bara känsla, bara lugn.

En liten fläck Hemma. En stor portion Här. En ångande kopp varm Nu. Ett stoppa tiden. I fantasin får jag precis vad jag vill. Torsdag lunch Stockholm och systerdotterkalas. Och hade jag licens och öppen lur skulle jag gärna drömma ihop något bra av eftermiddag / kväll. Det är alltid roligare att skjuta upp hemresor till senare tåg eller bussar, än inte. I natt vill jag drömma reda i om solkatter spinner, jamar eller bara plirar nyfiket på folk.

0 kommentar:

Skicka en kommentar

Bloggtoppen.se